1
اخبار سایت اخبار سایت
بررسی تاثیر استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی در کلاس ابتدایی
دوره 1، شماره 2، 1403، صفحات 194 - 203
نویسندگان : الهه طهمزی زنوزق* 1
1- دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی، پردیس فاطمه الزهرا دانشگاه فرهنگیان تبریز، تبریز، ایران
چکیده :
مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه‌ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی در کلاس ابتدایی انجام گرفته می‌باشد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، مقاله حاضر به روش مروری- کتابخانه‌ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی در کلاس ابتدایی انجام گرفته می‌باشد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد، تکنولوژی آموزشی در کلاس‌های ابتدایی تأثیرات کلیدی دارد. اولاً، این ابزارها جذابیت یادگیری را افزایش می‌دهند. دانش‌آموزان معمولاً با استفاده از ویدیوها، بازی‌های آموزشی و نرم‌افزارهای تعاملی بیشتر درگیر می‌شوند و این امر به افزایش علاقه آن‌ها به یادگیری کمک می‌کند. دوماً، تکنولوژی به معلم این امکان را می‌دهد که درس‌ها را به شیوه‌های خلاقانه‌تر و متنوع‌تر ارائه دهند. آن‌ها می‌توانند محتوای آموزشی بصری‌تر و جذاب‌تر کنند، که به فهم بهتر مفاهیم کمک می‌کند. سوماً، فرصت یادگیری شخصی‌سازی‌شده را فراهم می‌کند. دانش‌آموز می‌تواند با توجه به سرعت و سبک یادگیری خود پیش برود و این مسأله به ویژه برای دانش‌آموزانی که نیازهای خاص دارند، بسیار مفید است. علاوه بر این، تکنولوژی تعاملات اجتماعی را در کلاس افزایش می‌دهد. دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی با یکدیگر همکاری کنند، نظرات و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند و از مهارت‌های یکدیگر بهره‌برداری کنند. در نهایت، تکنولوژی آموزشی به توسعه مهارت‌های دیجیتال در کودکان کمک می‌کند. آن‌ها با استفاده از فناوری با ابزارهای جدید آشنا می‌شوند و این مهارت‌ها برای آینده‌شان بسیار مهم خواهد بود. در مجموع، تکنولوژی آموزشی می‌تواند یادگیری را در ابتدایی جذاب‌تر و مؤثرتر کند.