1
اخبار سایت
اخبار سایت
بازنمایی تجربه زیسته دبیران خانم از تدریس در دبیرستان های مختلط
دوره 2، شماره 1، 1404، صفحات 325 - 335
1- دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه شهید چمران اهواز
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تجارب زیسته دبیران زن از تدریس در مدارس مختلط دوره اول متوسطه حومه شهر ایذه در سال تحصیلی 1401-1402 انجام شد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، کیفی و با رویکرد پدیدارشناسی می باشد و داده های آن با استفاده از مصاحبه نیمه ساختارمند گردآوری شد. برای این منظور با استفاده از دو روش نمونه گیری بنا به فرصت پیش آمده و نمونه گیری موارد مطلوب، 12 نفر از دبیران خانم دبیرستان های مختلط دروه اول انتخاب شدند و مصاحبه ها تا حد اشباع ادامه یافت. برای بررسی اعتبار، اطلاعات هر مصاحبه پس از تحلیل در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت و بر اساس نظرات آنان اصلاحات لازم به عمل آمد. پس از ضبط و بازنویسی مصاحبه ها، داده های موجود با استفاده از روش داده بنیاد مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. از تحلیل داده های به دست آمده 68 کد باز، 13 کد محوری و 4 کد انتخابی به دست آمد. کدهای انتخابی شامل مدیریت رفتار جنسی، مدیریت کلاس درس، ارتباط با مدیر و همکاران مرد، و آماده سازی غنی تر دانش اموزان برای زندگی آینده بود.